vrijdag 19 februari 2016

Back-ups

Hoi allemaal!

Als je een vervolg opleiding hebt gekozen voor na de middelbare school of voor na de opleiding die je nu doet én je hebt je aangemeld, vind ik het altijd handig om back-ups te hebben. Back-ups in de zin van 'wat als ik niet wordt aangenomen?' Misschien zitten veel van mijn volgers wel in de zelfde fase als ik, wachten tot het gesprek komt waarin je hoort dat je wordt aangenomen voor je volgende opleiding. Ik heb zitten na denken en ga een plan opstellen waarin ik dus altijd kan zien wat ik dus als back-up heb.


Wat ik op nu op 1 heb staan is mijn eigen high tea bedrijf beginnen. Ik loop daar eigenlijk al een jaar ongeveer mee in mijn hoofd. Dus dat zou ik wel gaaf vinden als het op het MBO niet lukt, als ik mijn eigen bedrijf kan beginnen. Als je dit leest dan is het misschien heel gek, want ik doe nu natuurlijk een opleiding voor in de zorg. Ik heb op de middelbare school wel iets in de horeca gedaan, wat mij dus ook heel erg aantrekt. Ik vind het daarom ook lastig kiezen wat ik nu precies iets zou willen. Het lijkt mij ook wel gaaf om iets met de dieren zorg en welzijn te doen. Maar ik weet niet zo goed waar dat kan eigenlijk hier in Nederland.

Zijn jullie wel eens afgewezen voor een studie? En wat ging er toen door je heen? En had je een back-up plan?

Groetjes, Xarifa van Xaar's Wereld.

P.S. Volgen jullie mij al op Instagram, Twitter en Facebook? Je kan mij vinden op Xaar's Wereld. Op Snapchat kunnen jullie mij ook volgen, en daar is mijn gebruikers naam Xarifa97