dinsdag 16 februari 2016

DIY gezichtsmasker maken.

Hoi allemaal!

Ik hou opzich van maskers. Je kan deze ook heel goed zelf maken. Ik heb een honing masker gemaakt. Zo heb ik dus een honing masker gemaakt voor deze blog, en ga jullie uitleggen hoe ik dit gemaakt heb. Een echte Do It Yourself blog! Ik heb het recept van www.gezichtsmasker.org Laten we snel beginnen!

Het is dus een honing masker. Dit maskertje is voor een gemengde huid, vet en normaal door elkaar.

De spullen die we nodig hebben voor dit maskertje zijn:


  • 2 eetlepels honing
  • 2 eetlepels yoghurt
  • 1 eetlepel
  • 1 bakje met deksel, want als je nog over hebt kan je nog een maskertje maken.

Je doet dus 2 eetlepels yoghurt in het bakje, ik doe het boven het bakje, want als je dan knoeit het het helemaal niet erg.


Dan doe ik er de 2 eetlepels honing in, ook weer boven het bakje. Wegens knoei problemen die ik wel eens heb.


Dan goed roeren.


Tot alles goed door elkaar zit en er zo uit ziet:


Dan even op doen. Ik doe het met een washandje. Ik heb geen foto van hoe ik het er opdeed, maar wel hoe het op mijn gezicht er uit ziet.


Heel naturel. Ik had nog over, dus nu komt het dekseltje goed van pas, want die kan je dus nu op het bakje doen.. Dat kan ik dus nog een keer gaan gebruiken. Het handigst is om een maskertje 1 keer in de week op je huid te doen. En van te voren ook goed je gezicht te reinigen met het hier bedoelde materiaal voor te gebruiken. 


Laat het maskertje 15 - 20 minuten op je gezicht zitten, en haal het er dan af met lauw water, ik doe het met een handdoek. Anders blijft je huid heel erg trekken. Tenminste daar heb ik dan last van. Als je het maskertje er af gehaald hebt ruikt je huid lekker naar honing.

Dit is mijn blog voor vandaag, ik ga nu mijn maskertje er af halen. Wil je nog meer maskers maken? Of heb jij een ander soort huidtype dan dat ik heb, dat maakt niet uit. Op www.gezichtsmasker.org hebben ze nog meer maskers en ook voor alle huidtypes. Veel plezier met uit proberen! Groetjes Xarifa, van Xaar's Wereld.

P.S. Volgen jullie mij al op Instagram, Twitter en Facebook? Je kan mij vinden op Xaar's Wereld. Op Snapchat kunnen jullie mij ook volgen, en daar is mijn gebruikers naam Xarifa97