donderdag 18 februari 2016

Tag; I Love Sleep

Hoi allemaal!

Ik heb vandaag weer een tag voor jullie! Dit keer gaat het over slapen! Jullie krijgen van mij 16 vragen over mijn doen en laten voor dat ik ga slapen, want ik in mijn slaap doe enz.! Veel plezier met lezen!


1. Hoe laat ga je meestal naar bed?

Ik ga meestal rond 21:30 naar bed, ik ben snel moe dus dit is een perfecte tijd. Hoewel het de laatste tijd wel iets vroeger is, omdat ik gewoon echt moe ben. Ik denk dat ik nog niet helemaal fit ben. Hoe kan het ook anders, ik heb een longontsteking gehad, en dat is een bijwerking van een longontsteking, dat je er wat langer last van hebt.

2. Wat is jouw vaste ritueel voor het slapen gaan?

Ik ga eerst altijd naar de WC toe. Dan ga ik mijn tandenpoetsen, dan gaan de gordijnen in mijn kamer dicht als ze nog open zijn, dan ga ik mij omkleden, dan ga ik dus in mijn bed zitten, nog even mijn haar doen, en dan ga ik lekker liggen. Als ik lig dan kijk ik hoe mijn wekker staat voor de volgende dag. En dan ga ik ook echt mijn best doen om te slapen.

3. Wat doe je als je niet kunt slapen?

Ik probeer dan alleen maar te denken 'slaap'. Ik las een tijdschrift een paar jaar terug en daar stonden wat tips in voor yoga, zoals 'denk alleen maar ik yoga' en dan zou je dus in trace raken. Ik dacht dat moet ik proberen met slapen, want ik ben toch iemand die slecht in slaap komt. Dus ik ben toen gaan denken als ik in bed lag en ik wou gaan slapen, 'slaap, slaap' en dat werkt dus echt!

4. Wat is je favoriete slaaphouding?

Dat verschilt per keer. De ene keer is het rechts, de andere keer op links, en dan op mijn buik, en heel soms op mijn rug.

5. Waarvoor mag je jou altijd wakker maken?

Soep, vele vis soorten, eigenlijk te veel om op te noemen

6. Hoe laat gaat je wekker ’s ochtends?

Op maandag en dinsdag om 07:00 uur, op woensdag, donderdag en vrijdag gaat de eerste om 07:10 om mijn broertje uit te zwaaien. Dat vinden wij leuk om te doen om elkaar uit te zwaaien, dan ga ik nog even terug mijn bed in tot 07:45 en dan gaat de volgende wekker. Op zaterdag eens in de twee 

7. Snoozen of direct opstaan

Direct opstaan, anders wordt ik chagrijnig. Ik heb het een tijdje gedaan, maar toen was ik het zat. 

8. Slaap je uit in het weekend?

Ja! Anders dan wordt ik chage\rijnig. Omdat ik dan door de weeks vroeg opsta, en in het weekend moet ik bij slapen.

9. Welke rare dingen doe je in je slaap?

Dat weet ik niet. Ik heb wel toen ik klein was eens gehoort dat ik sla en schop in mijn slaap. Maar of ik dat nog steeds doe weet ik niet

10. Hoeveel kussens liggen er in je bed?

2. Een bij mijn voeten eind, voor als ik door mijn enkel ben gegaan, en een als hoofdkussen.

11. Wat heb je aan in bed?

Een pyama. En ondergoed, anders voel ik mij te naakt. Maar geen sokken. Dat is te veel van het goeie.

12. Slaap je met sokken aan?

Nee dus, want ik vind dat niet lekker en te veel van het goeie. Alleen als ik echt koude voeten heb. Maar dat is niet vaak.

13. Hoe groot is jouw bed?

Weet ik niet. Ik kan jullie wel vertellen dat ik een 1 persoons bed heb.

14. Als ik ’s ochtends wakker word, is het eerste wat ik doe

Als mijn wekker af gaat die uitzetten, en als die niet aanstaat mijn mobiel checken.

15. Droom je elke nacht?

Ik denk het wel. Ik weet het niet, want ik kan niet elke droom herinneren. 

16. Welke droom of nachtmerrie kun je goed herinneren?

Dat we op vakantie gingen in Duitsland, we waren er in 15 minuten, toen waren we op de camping en was het het scouting gebouw waar ik altijd leiding geef.

Dit was mijn blog voor vandaag. Ik hoop dat jullie het leuk vonden. En tot de volgende keer! Groetjes, Xarifa van Xaar's Wereld.

P.S. Volgen jullie mij al op Instagram, Twitter en Facebook? Je kan mij vinden op Xaar's Wereld. Op Snapchat kunnen jullie mij ook volgen, en daar is mijn gebruikers naam Xarifa97