dinsdag 29 maart 2016

Auto theorie

Hoi allemaal

Laatst heb ik het geschreven over verkeersborden oefenen. Omdat ik graag mijn rijbewijs wil halen. Nu heb ik mij ingeschreven voor een auto theorie cursus ingeschreven. Dat gaat plaatst vinden als ik meivakantie heb. Ik heb hier voor gekozen omdat ik lastig vindt om in een boek te gaan lezen. En in een boek staan veel lastig woorden. Bij de cursus wordt alles in 'Jip en Janneke' taal uitgelegd. Dat betekend dat alles makkelijk wordt uitgelegd, er wordt veel herhaalt en er worden ezelsbruggetjes vertelt. Ook wordt ook rekening gehouden met faalangst, ADHD en dyslexie. Dus dat is fijn. Niet dat ik daar last van heb, maar voor de mensen die daar wel last van hebben is dat prettig.

 

Ook ga ik deze zelfde examen doen. Examen voor de theorie. Dat is makkelijk, want dan kan ik ook gelijk rijlessen nemen. Dat vindt ik erg fijn. Want dan kan ik in de zomervakantie al mijn rijbewijs hebben, en gaan rijden als we naar onze vakantie bestemming. Dat vindt ik zelf wel leuk om te gaan doen. Dat is dan een nieuwe uitdaging en mooi een soort 'proef' om lang te gaan rijden. Dat zou ik die dag wel erg spannend vinden. Maar het komt allemaal wel goed. 

Ik ga het doen bij TurboTheorie doen. Ik ben benieuwd hoe het allemaal zou gaan. Hoe de dag er aan toe zal gaan. Kortom ik ga in mei een spannende tijd te gemoed. 

Hoe hebben jullie dat allemaal gedaan met jullie theorie en rijlessen? Of zijn jullie nog niet zo ver?

Groetjes Xarifa van Xaar's Wereld.

 P.S. Volgen jullie mij al op Instagram, Twitter en Facebook? Je kan mij vinden op Xaar's Wereld. Op Snapchat kunnen jullie mij ook volgen, en daar is mijn gebruikers naam Xarifa97