maandag 18 april 2016

Beauty tips #2 | Haar

Hoi allemaal!

Een aantal weken terug ben ik begonnen met een reeks van beauty tips. Het is al weer een tijdje terug dat ik de eerste blog daar over geplaatst heb. Maar ik heb hier nu de link voor jullie: beauty tips #1 | huid. Het ging daar vooral over de huid, en nu ga ik het met jullie hebben over het haar. Want het is ook zeker belangrijk om je haar de juiste verzorging te geven, en het heeft ook deels met beauty te maken! Laten we dus snel gaan beginnen!

1. Verschillende soorten shampoo

Je hebt verschillende soorten haartypes, droog haar, vet haar, dun haar en beschadigt haar, daar je hebt daarvoor verschillende shampoo's, dus je moet goed kijken naar je haar wat het is. En daar ook de shampoo bij uitkiezen. Maar het is ook belangrijk om te kijken naar je hoofdhuid. Daar heb je namelijk ook shampoo's voor. Zoals een shampoo voor roos. Dus gebruik een basis, maar ook zeker als je last hebt van roos, anti-roos shampoo, dat is alleen maar fijn.

2. Conditioner

Conditioner maakt je haar lekker zacht, ook werkt het bij mijn haar als anti klit shampoo, dus dat de klitten weg gaan. Dat is fijn als je lang haar hebt, zodat je minder lang aan het borstelen of kammen bent. Dus het is ook zeker makkelijk voor als je haast hebt. Het blijft bij mij altijd wel een paar dagen zitten; dus je hoeft het niet elke keer met je conditioner je haar te wassen. Laat de conditioner trouwens wel 5 minuten intrekken! Dan is het overal even zacht en goed ingetrokken.

3. Bier

Als je bier in je haar trekt lijkt het voller en het gaat meer glanzen, máár de alcohol die in bier zit halen ook vuil en vet weg. Het haalt het ontvet je hoofdhuid ook! Er zit ook een lage pH waarde in. Dat zorgt er dus voor dat je haar gaat glimmen. Als je een keer je haar wast met bier moet je het 5 minuten laten intrekken in een handdoek. Omdat het dan een warm wordt trekt het goed in je haar. Je moet als je het weer uitspoelt ook goed weer wassen, anders blijft je haar naar bier ruiken, en dat wil je ook niet!

4. Ei

Ook kan je een ei in je haar doen, dit werkt het zelfde als bier in je haar qua wassen, maar het ei heeft wel een andere werking. Het ei voed de haarzakjes, waardoor je haar, gezonder en voller wordt. Het nieuwe haar wordt dan sterker. Als je normaal haar hebt, dan kan je het hele ei gebruiken, als je droog haar hebt gebruik je alleen het eigeel en als je vet haar hebt gebruik je alleen het ei wit. Laat het ei trouwens ook in een handdoek 15 minuten in het haar intrekken, zodat het goed werkt. Het ei wit gebruik je trouwens elke 2 weken, en de andere 2 opties hoef je maar 1 keer in de maand te gebruiken. En het is ook zeker handig als je het daarna met koud of lauw water uitspoelt, want als je het met warm water uitspoelt gaat het ei stollen. En dat is geen gezicht. Wil je niet dat je haar stinkt? Was het daarna ook weer goed!

5. Niet elke dag wassen

Niet elke dag je haar wassen, want je hoofdhuid raakt er dan aan verslaafd en daarom wordt het altijd vet. En ik denk niet dat je dat wilt!

Wat doen jullie altijd met jullie haar?

Groetjes Xarifa van Xaar's Wereld.

P.S. Volgen jullie mij al op Instagram, Twitter en Facebook? Je kan mij vinden op Xaar's Wereld. Op Snapchat kunnen jullie mij ook volgen, en daar is mijn gebruikersnaam Xarifa97