donderdag 14 april 2016

DIY: Chocolade masker

Hoi allemaal!

Vandaag heb ik heb ik een DIY chocolade masker. Het is voor je gezicht. Het grondig reinigt en voed je huid. Het is heel simpel te maken! Ik heb het maskertje van gezichtsmaskers. Alleen heb ik het een beetje verkeerd gedaan, omdat ik dacht dat het zo moest. Oepsie!

Wat ik gebruikt hebt:


  • 2 eetlepels cacao poeder
  • 2 eetlepels (magere) yoghurt.
  • Een eetlepel
  • En een bakje
Wat in het recept staat van gezichtsmasker:

  • 4 eetlepels cacao poeder
  • 4 eetlepels melk.
  • Een eetlepel
  • Een bakje

Dit is dus wat ik gebruikte.

Eerst deed ik de de cacao poeder in het bakje, want anders blijft het plakken aan de lepel. Ik doe het altijd boven het bakje, want als ik dan knoei doe ik het tenminste in het bakje.

De cacao poeder.

Dan doe ik de yoghurt in het bakje, hier geldt ook boven het bakje stel dat je knoeit (wat mij gebeurt is, toen viel ook nog het cacao poeder bakje om) is het niet erg.


En dan roeren maar!


Tot het er zo uit ziet:


En dan kan je je gezicht goed schoon maken voor je het maskertje op doet, dan komt het beter maskertje goed in je poriën, en werkt het maskertje dus beter, wordt je gezicht lekker zacht van. Ook heb ik nog een scrub over mijn gezicht gehaald om dode huidcellen weg te hallen. Zo ziet het maskertje er op mijn huid uit:


Het maskertje is voor een gemengde huid. Op gezichtsmasker staan ook maskers voor andere huidtypes. Dus als je zelf ook een andere masker wilt kijken, zou ik zeker op die site kijken! Als je het in een bakje doet, kan je hem nog vaker gebruiken, want het is het maskertje is voor meer keer te gebruiken.

Hoe vinden jullie het gezichtsmasker als jullie hem geprobeerd hebben?

Groetjes Xarifa van Xaar's Wereld.

P.S. Volgen jullie mij al op Instagram, Twitter en Facebook? Je kan mij vinden op Xaar's Wereld. Op Snapchat kunnen jullie mij ook volgen, en daar is mijn gebruikersnaam Xarifa97