dinsdag 5 april 2016

Haar verven

Hoi allemaal!
Helaas heb ik gister geen blog kunnen plaatsen, het was een beetje druk met school, ik had nog genoeg folders weg te lopen en… ik heb mijn haar gister laten verven! Dus vandaar dat ik gister geen blog geplaatst. Ik zal jullie alles vertellen over het haar verven!
Ik werd gister zo rond 18:15 op gehaald. Want de kapper en ik moesten naar Rijswijk (in de provincie Zuid-Holland) toe. Daarna kregen we een stoel en tafel aangeboden. De kapper is nog in opleiding. De kapper moest een lijstje invullen, geen idee wat er allemaal opstond. Daarna kreeg hij nog wat uitleg van de docent en mocht ik onder tussen een kleurtje haarverf uitkiezen. En toen begon het. Zo zag ik er van te voren uit:

Toen ging de kapper in opleiding wassen en knippen. Toen hij klaar was haalde hij de lerares erbij. Ze keek even naar mijn puntjes of ze goed waren afgeknipt. Dat waren niet alle puntjes, maar wel bijna allemaal. Hier de foto toen hij klaar was met knippen:



En daarna kon het verven beginnen! Hij begon rechts, door naar links en toen achter. Dat verven ging eigenlijk best wel snel. Of in ieder geval sneller als ik dacht. Toen al het verven achter de rug was moest het een half uur intrekken. Dat duurde voor mijn gevoel wel een eeuw. Zo zag het er uit toen de verf aan het inrekken was:


En toen het er eindelijk allemaal uit mocht, gewassen was en geföhnd en geborsteld was zag mijn haar er uiteindelijk zo uit:



Op de foto ziet het er iets meer bruin uit dan dat het is. Het is allemaal iets roder. Wat opzich ook best leuk is! Nu zit mijn haar alleen nier zo mooi meer ;). Mijn haar is nu de kleur: 5.55 dus bruinrood. Ik vind het goed gelukt. Er zit nog steeds een beetje verf op mijn hoofdhuid, waar geen haar zit, zit de verf dus dat ga ik er zo af schrubben. Want ik loop voor aap naar mijn idee. Op de foto zie je het gelukkig niet.

Hebben jullie je haar wel eens geverfd?

Groetjes Xarifa van Xaar’s Wereld.


P.S. Volgen jullie mij al op Instagram, Twitter en Facebook? Mijn je kan mij vinden op Xaar's Wereld. Op Snapchat kunnen jullie mij ook volgen, en daar is mijn gebruikersnaam Xarifa97