dinsdag 12 april 2016

Massamedia

Hoi allemaal!

Vandaag ga ik het met jullie hebben over het gebruik van Social Media. Ik moest voor school een week lang mijn gebruik van Social Media bij houden. En daar kan je best wel van schrikken als je het bijhoud! Ik moest het bijhouden voor school. Mijn massamedia (Massamedia betekend dat er comminicatiemiddelen worden gebruikt om zoveel mogelijk mensen tergelijkertijd bereikt kunnen worden) bij houden. Elke dag heb ik een verhaaltje geschreven over mijn massamedia gebruik. Je kan misschien wel merken dat ik op het eind geen zin meer had. Laten we beginnen:

Maandag 4 april 2016
Als ik wakker wordt kijk ik eigenlijk gelijk of er nog iets gebeurt is. Dat was vannacht niet gelukkig niet. Ook ben ik niet echt belangrijk geweest voor klasgenoten en vriendinnen. Tijd om me klaar te maken voor school dus! Toen ik bijna naar school ging heb ik nog even gekeken of ik belangrijk was én of er nog iets uit de leraren kwan. Dat was nu ook niet het geval, dus op naar school. Eenmaal op school aangekomen heb ik uit verveeling om mijn Facebook en Snapchat gekeken. Niet veel bijzonders. Tot in de pauxe heb ik weer niet gekeken. Deze pause heb ik ook heel even gekeken op Facebook. En dat was weer uit verveling. Zo ook bij de 2de en 3de pauze. Toen de laatste les voorbij was heb ik niet gekeken, wat ik normaal wel doe. Ik heb pas thuis weer gekeken. Dit was eigenlijk weer uit verveling. Zo ook toen ik s’avonds achter mijn computer zat heb ik ook weer op Facebook gezeten. Gewoon als ontspanning.

Dinsdag 5 april 2016
Ik werd nu wakker en ging weer even kijken of er nog wat gebeurt is op Facebook. Nog even kijken voor berichtjes van school heb. Dat was ook niet zo. Dus ik ging mij klaar maken voor school. Toen ik richting school ging nog even kijken of er nog iets. Dat was ook niet het geval. Toen was ik op school gekomen en had ik (gelukkig) geen tijd om te kijken. Toen in de pauze heb ik ook niet gekeken. Dat was ook in de tweede pauze. Toen we klaar waren met de les heb ik even gekeken. En door naar mijn fiets. Toen ik thuis kwam heb ik nog even gekeken en ben ik folders gaan lopen. Toen heb ik af en toe nog even gekeken op mijn whats app. Toen ik klaar was met folders lopen heb ik ook nog even gekeken en gingen we eten. Toen zat ik even achter de computer en heb ik ook achter mijn Facebook gezeten. Als ontspanning.

Woensdag 6 april 2016.
Ik werd weer wakker en ging kijken of ik belangrijk was. Dat was niet zo. Veder heb ik in de ochtend wel nog foto’s gemaakt voor Instagram en Snapchat. Maar ik heb veder niet gekeken. Toen heb ik in de trein nog even gekeken op Instagram. Toen heb ik smiddags alleen nog maar foto’s gemaakt voor Instagram. En heb ik niet meer achter social media gezeten.


Donderdag 7 april 2016.
Dit was een druke dag op Social media. Ik heb s’morgens  op facebook gekeken en whats app. Daarna heb ik om een uur of 1 weer gekeken op Facebook, Instagram en Snapchat tot 2 uur. Daarna heb ik smiddags weer gezeten toen ik thuis kwam. S’avonds heb ik nog even op Facebook gezeten ter ontspanning.

Vrijdag 8 april 2016.
Dit was een rustige dag. Ik heb smorgens even gekeken of ik nog naar stage moest op whats app. Toen heb ik smiddags ook nog 5 minuten op Snapchat gezeten. En toen pas weer s’avonds, even achter Facebook.

Zaterdag 9 april.
Dit was ook een rustige dag, ik heb na scouting nog even gekeken op Facebook. En toen niet meer. En s’avonds heb ik ook nog even gekeken om Facebook. Dat was het eigenlijk wel.

Zondag 10 april.
Vandaag heb ik een eigenlijk bijna de hele dag op Snapchat en Instagram gekeken. En foto’s geplaatst. Ik heb heel af en toe op whats app en Facebook gekeken. De dag was snel om vandaag.
DIt was mijn blog voor vandaag.

Zitten jullie veel op sociale media?

Groetjes Xarifa van Xaar's Wereld.

P.S. Volgen jullie mij al op Instagram, Twitter en Facebook? Je kan mij vinden op Xaar's Wereld. Op Snapchat kunnen jullie mij ook volgen, en daar is mijn gebruikersnaam Xarifa97