zondag 8 mei 2016

Beauty tips #3 | Zomer

Hoi allemaal!

Vandaag heb ik weer beauty tips voor jullie. Het gaat vandaag over wanneer het zomer is. Het is namelijk weer de tijd van de warmte. Dus vandaag heb ik leuke tips!

1.  Hydratatie is belangrijk!

Met dit weer zweet je meer als ander, logisch natuurlijk. Dus je drinkt meer water, maar dat komt toch niet bij je huid terecht. Dus doe hydratatie crème op.

2. Waterproef is nooit helemaal waterproef

Als je ergens waterproef op staat moet je dat niet al te letterlijk nemen! Mascara blijft wel een beetje goed zitten als je waterproef mascara hebt en een paar duiken in het zwembad of de zee neemt. Maar de rest niet. Het is eigenlijk alleen bestemd voor wat druppels van de watersproeier, van een regenbui of een zweterige dag!

3. Foundation is geen zonnebrand!

Foundation is mooi hoor, maar als de zon komt er gewoon nog door heen. Foundation kan je gewoon laten verbranden of bruin laten worden. Tenzij je SPF foundation hebt. Daar zit wel iets in wat je minder snel zal laten verbranden en/of bruin laten worden. SPF zit veel in zonnebrand. Ik weet niet of je in make-up sterkte met SPF hebt, wat je natuurlijk wel met zonnebrand hebt (bijvoorbeeld: 10, 20, 25, 50 sterkte van zonnebrand).

4. Vettere huid

Je huid kan er vetter door worden. Dat is natuurlijk niet fijn. Je kan eigenlijk hier bij het beste geen make-up op hebben. Het is natuurlijk niet fijn om 100 keer op een dag je make-up weer op te brengen. En dan zit het ook niet snel in je ogen bijvoorbeeld!

5. SPF en zonnebrand.

Als je toch besluit met dit weer iets van foundation of een poeder gebruikt, waar SPF in zit, gebruik dan ook zonnebrand er bij. Want hoe meer bescherming hoe beter!


Hoe doen jullie je make-up met dit weer? Ik ben nieuwsgierig naar jullie foto's! Tag me in jullie Instagram/Twitter foto's, stuur me een prive snap, of stuur me een prive bericht op Facebook!

Groetjes Xarifa van Xaar's Wereld.

P.S. Volgen jullie mij al om Instagram, Facebook en Twitter? Je kan mij vinden onder Xaar's Wereld. Op Snapchat kan je mij ook volgen op de gebruikersnaam Xarifa97.