vrijdag 27 mei 2016

Recepten #2 | Tortillarolletjes met geitenkaas

Hoi allemaal!

Vandaag heb ik tortillarolletjes gemaakt met geitenkaas. Wat was dat lekker zeg! Het is een hapje voor tussendoor. Dus lekker als je last hebt van een lege buik, maar het nog geen etenstijd is. Hier zijn de ingrediënten:

4 tortilla wraps (die je zelf nog met rollen)
200 gram geitenkaas
150 gram walnoten, grof gehakt
Paar druppels honing
50 gram rucola

Aan materiaal heb je nodig:

Aluminiumfolie 
Oven/magnetron

Dan ga je ze klaar maken. Dat is mega simpel. Je warmt de tortilla wraps op in de oven/magnetron zoals op de verpakking staat. Als dat gebeurt is smeer je de geitenkaas over het opervlak. Als dat klaar is doe je de rucola er op met de walnoten. Als dat gebeurt is dan doe je er nog wat druppels honing op. Dan probeer je ze zonder al te hard te duwen op te rollen. Als dat gebeurt is doe je het in aluminiumfolie en leg ze dan in voor 1 uur in de koelkast. En dan als je ze wilt gaan eten snij je ze in stukjes en leg je ze op een bord klaar.

Het is best simpel zoals je ziet. En dat is het ook! Ik zou het als ik jullie was ook een keer proberen. Zo zagen ze er van mij uit:


Het is best lastig om ze goed en stevig op te rollen. Daar moet ik nog wat in oefenen. Hopelijk gaat het de volgende keer ook beter met snijden. Dat is ook nog best lastig.

Dit recept komt van Leuke Recepten pagina 4.

Helaas zijn er geen emails gekomen voor een gastblog. Dus vandaar dat ik deze blog heb gemaakt.

Houden jullie ook van koken en bakken?

Groetjes Xarifa van Xaar's Wereld

P.S. Volgen jullie mij al om Instagram, Facebook en Twitter? Je kan mij vinden onder Xaar's Wereld. Op Snapchat kan je mij ook volgen op de gebruikersnaam Xarifa97.