dinsdag 12 juli 2016

Inspiratie | Tag

Hoi allemaal!

Vandaag heb ik weer een tag voor jullie. Deze keer gaat het over hoe ik inspiratie op doe voor deze blog!

Volop inspiratie of loop je vaak tegen het zogenaamde writer’s- of bloggers block aan?

Ik loop eigenlijk best wel veel tegen het writers’s block aan. Zeker s’avonds, als ik dan eindelijk mijn blog bij wil gaan werken weet ik vaak niet meer waar ik het over moet gaan hebben. Terwijl ik over dag best wel wat ideeën heb. Dat is soms best lastig, want dan heb ik geen boekje bij de hand waar ik dan even kan in op schrijven waar ik dan over ga bloggen die avond of een andere keer.

Als de woorden even niet uit je vingers komen; hoe voel jij je dan?

Dan voel ik me best wel vervelend eigenlijk. Ik probeer het dan wel te omschrijven, maar dan leest het nog zo onduidelijk, voor mij zelf, dus misschien ook wel voor jullie.

Hoe blijf je gefocust tijdens het uitwerken van een bericht?

Niet, ik doe echt 100.000 dingen voor dat eindelijk een blog online staat. Vandaag gelukkig niet. Maar soms dan zit ik al een uur met een paar woordjes in het bericht, maar dan ga ik pas na dat uur echt pas iets schrijven.

Welke brainstorm-techniek zorgt gegarandeerd voor bloginspiratie?

Ik brainstorm nooit met iemand! Dus ik kan hier ook niet echt antwoordt om geven eigenlijk. Ik moet gewoon een ingeving krijgen waar ik die dag over ga schrijven.

Helpt muziek je ook als je bloginspiratie zoekt?

Nee, dat helpt mij niet, ik vind het wel fijn als het op staat, omdat ik dan tenminste iets heb om naar te luisteren, maar ik haal er absoluut geen inspiratie uit

Waar ontstaan de beste ideeën?

Als ik s’avonds in bed lig, en bijna slaap, of als ik op de fiets zit. Dan kan ik lekker denken, en weet ik de leukste dingen te bedenken.



In welke inspirerende omgeving werk je graag?

Ik zit het liefst alleen op mijn kamer, dan kan ik niet gestoord worden door mijn ouders of broertje, en kan ik alles doen op mijn gemak. Dat vindt ik altijd wel fijn.

Heb jij ook een ware ‘blogbijbel’ op je bureau staan voor als je het even niet weet?

Ik heb sinds kort 333 dingen om over te schrijven. Ik ben er nog niet in begonnen, maar wil dit zeker als blogbijbel gaan gebruiken, en ook gebruik ik als ik hem bij me heb een schriftje waar ik mijn ideeën in op schrijf als ik ze heb. Dat werkt erg prettig.

Welke bloggers ispireren jou?

Ik lees altijd graag het beauty archief. Dat leest lekker weg, en ik herken veel dingen die ik ook heb. Voor de rest haal ik eigenlijk gewoon veel van googlen als ik het even niet meer weet, of ga ik vlogs (dat is dan vaak VlogglossBeautyNezz en op maandag en donderdag Het beauty archief) kijken op youtube.

Deze tag komt van: PuurSuzanne
Hoe zit het met andere bijzondere inspiratiebronnen?

Oeps, ik heb het al een beetje op de andere vraag beantwordt, maar dat is de google en vlogs. Dat werkt voor mij ook altijd wel fijn, dan kan ik kijken en gewoon lekker luisteren.

Welke blogs lezen jullie graag?

Groetjes Xarifa van Xaar’s Wereld.

P.S. Volgen jullie mij al om Instagram, Facebook en Twitter? Je kan mij vinden onder Xaar's Wereld. Op Snapchat kan je mij ook volgen op de gebruikersnaam Xarifa97.