donderdag 14 juli 2016

Zomer onderneming | Trainingsdag 1

Hoi allemaal!

Vandaag was de eerste trainingsdag van de zomer ondernemer! We hebben veel dingen geleerd. We begonnen met elkaar voor te stellen, en je bedrijf voor te stellen. Daarna moesten we een soort van moodboard maken, met daarop wat jou levensmotto is, jou motivatie voor je bedrijf en wat je bedrijf is. We hebben dingen geleerd over brainstormen over een nieuw concept binnen het bedrijf, wat we ook in een groepje hebben moeten doen. Dit moest allemaal best wel snel gebeuren, zodat je ook leerde om met tijdsdruk om te gaan, en hoe je snel tot dingen komt. Daarna moesten we als groepje dit aan de groep presenteren. Hierna hebben we even pauze gehad. En gingen we snel weer veder met een stukje theorie. Toen hadden we lunchpauze, waar we veel gekletst hebben over elkaars ideeën. Toen na de pauze moesten we een spinnenweb maken met wat onze kwaliteit is. Daarna moesten we de bol wol waarmee we het deden terug gooien naar de persoon waarvan je hem gekregen had, met wat je zou willen bereiken met de cursus. Toen kwam er een mevrouw van het AD Groene Hart, en die wou drie mensen intervieuwen. Een iemand uit de regio Gouda, een iemand uit de regio Alphen aan den Rijn en een iemand uit de regio Woerden. Ik mocht het doen voor de regio Alphen aan den Rijn omdat ik daar woon. Deze mevrouw vroeg wat dingen over mijn bedrijf, hier hoor je later meer over. Als je het wilt lezen, het staat dus in het AD Groene Hart Alphen aan den Rijn. Hierna gingen we foto's maken voor de krant, en gingen we snel veder met het training gedeelte. Waar we veel leerde over marketing. Waarna we de opdracht kregen om €10,- in zoveel mogelijk geld te verdubbelen. Dit doen we in groepjes. Ik ga met mijn groepje smoothie's maken. Morgen gaan we dit doen op het Kerkplein in Woerden. Morgen hoor je via Snapchat (xarifa97), Instagram (Xaar's Wereld) en Facebook (Xaar's Wereld) hoe je mij kan herkennen. De smoothie's kosten 2 euro per stuk. Ik sta er trouwens van 09:30 tot 10:30. Daarna kan je ze niet meer kopen. Dit was een beetje mijn dag. Ik ben er met het openbaar vervoer naartoe gegaan. Ik moest wel even wachten op de bus, waar ik ook een foto van heb gemaakt.


Ik had zoals gewoonlijk muziek aan, via mijn oortjes zoals je kan zien op de foto.

Hebben jullie ook wel eens leuke ideeën voor een eigen bedrijf?

Groetjes Xarifa van Xaar's Wereld

P.S. Volgen jullie mij al om Instagram, Facebook en Twitter? Je kan mij vinden onder Xaar's Wereld. Op Snapchat kan je mij ook volgen op de gebruikersnaam Xarifa97.