dinsdag 27 september 2016

Waarom is water drinken goed voor je? | Healthy Lifestyle

Hoi allemaal!

Ik heb eindelijk weer een leuke blog voor jullie! Ik had het de afgelopen dagen best wel druk met van alles; school, werk, rijles, stage & scouting. Dus vandaar dat ik geen blogs gepost heb. Ik ga proberen het allemaal weer in te halen, wees dus maar niet bang! Vandaag is er een blog over waarom water drinken zo goed voor je is. Veel lees plezier!

Als je veel water drinkt gaan je hersens beter werken. Het drinken van water krijgen je hersenen een positieve invloed. Het is zo, dat je cognitieve vaardigheden meer worden met 30%. Ook hebben je hersenen voldoende water nodig omdat ze 80% op water staan. Dus als je voldoende water drinkt krijgen je hersenen ook voldoende vocht zodat ze voldoende presteren en ook ga je het mentaal beter doen.

Water houd je alert. Als in de middag inzakt en graag een middag dutje wilt gaan doen drink dan water. Het zorgt er voor dat je beter wordt in wat je op dat moment doet, of het voorkomt in ieder geval dat je slecht presteert. Je hoeft 2% uit te drogen en je bent al minder gefocust op wat je doet en korte termijn geheugen werkt minder.

Het stimuleert de stofwisseling. Als je probeert af te vallen dan is water drinken zeker een goed idee. Het helpt de stofwisseling. Als je een of twee glazen drinkt voor dat je gaat eten krijg je een voller gevoel waardoor je minder gaat eten omdat je dan voller zit dan wanneer je geen water drinkt. Dus het werkt dan zeker.

Anti stoffen verlies je dan ook. Je verliest dan ook sneller de anti stoffen waardoor je meer afvalt. En je hebt geen slechte stoffen in je lichaam.

Hoeveel water drinken jullie op een dag? Ik drink echt heel veel water, waardoor ik veel naar de wc moet ;). Maar ik merk zeker wel dat ik aan het afvallen ben.

Groetjes, Xarifa van Xaar's Wereld.

P.S. Volgen jullie mij al om Instagram, Facebook en Twitter? Je kan mij vinden onder Xaar's Wereld. Op Snapchat kan je mij ook volgen op de gebruikersnaam Xarifa97.