zondag 23 oktober 2016

Leren voor toetsen | To School

Hoi allemaal!

Vandaag is het weer zondag, dus tijd voor een To School blog vandaag! Vandaag gaat het over hoe ik me voorbereid op toetsen als ik weet dat ik ze heb. Dit doe ik als ik een toets heb:

Ik laat mijn mobiel zoveel mogelijk op een plek liggen, dat is op een plek waar ik dus niet ga leren. Dan raak ik toch minder afgeleid. Omdat ik dan niet kan appen, en ook niet alle spelletjes waar ik aan verslaafd ben (:p). Je kan dan nog wel op onder andere op Facebook, maar op het moment ben ik opzoek naar een website waar ik kan instellen dat ik niet in de verleiding raak om naar dit soort website's te gaan.

Als ik woordjes moet leren gebruik ik sinds kort WTRS. Bij dit programma kan je alle woordjes die je moet leren invullen en daar achter de betekenis. Dit kan je op de computer/laptop doen, maar er is ook een app van dit programma. Dus dan is het een goede reden om even op je mobiel te zitten!

Ik neem vaak op tijd pauze. Als ik merk dat ik mijn concentratie kwijt begin te raken neem ik even pauze, dan ga ik even naar beneden, wat drinken, achter mijn mobiel of zoals ik vorige week al schreef, doe iets ontspannends. Na ongeveer 15 minuten ga ik dan weer naar boven om te gaan leren. Let dan ook op dat je je mobiel weer beneden laat!

Ik neem vaak ook mee naar boven een pot thee. Dit is vaak lekker, en nu zeker dat het weer steeds kouder begint te worden. Je hoeft dan niet de hele tijd naar beneden als je dorst krijgt. Natuurlijk hoef je niet net zoals ik een pot thee te maken, maak wat je lekker vindt, en neem daar genoeg van mee naar waar je huiswerk gaat maken.


Het laatste wat ik doe als huiswerk maak, als ik weet dat ik die dag geen verplichtingen meer heb, ga ik altijd in een warme trui en een joggingsbroek zitten. Dat is altijd lekker, want het is warm, comfortabel en je kan stiekem je pyjama er onderaan doen, zodat als je dan eindelijk volgens je ouders naar bed toe gaat hoef je alleen nog maar je tanden te poetsen en de warme trui en joggingsbroek uit te trekken, en je kan gaan slapen.

Wat is jou beste huiswerkstemming?

Groetjes, Xarifa van Xaar's Wereld.

P.S. Volgen jullie mij al om Instagram, Facebook en Twitter? Je kan mij vinden onder Xaar's Wereld. Op Snapchat kan je mij ook volgen op de gebruikersnaam Xarifa97