woensdag 28 december 2016

De dag van de (Onnozele) Onschuldige Kinderen

Hoi allemaal!

Ik heb eens opgezocht wat voor nationale dag het is vandaag. Toen ik het las schrok ik toch wel een beetje. Want het is de dag van de Onschuldige Kinderen. Het is best wel een gekke naam voor een dag, maar als je het verhaal leest is het eigenlijk helemaal niet gek. Vind ik persoonlijk.

De dag van de Onschuldige Kinderen gaat terug tot wel ongeveer 2000 jaar geleden. Toen Jezus geboren werd. Toen was koning Herodes aan de macht was, werd Jezus geboren, had die koning Herodes natuurlijk ook gehoord dat Jezus de nieuwe koning zou worden. Wat die koning Herodes helemaal niet leuk vond. Dus hij besloot alle kinderen die als eerst geboren van dat gezin waren te vermoorden. Maria en Jozef hadden hier ook van gehoord dat dit zou gaan gebeuren. Dus vluchtte met Jezus naar Egypte toe, zodat Jezus niet vermoord zou worden. Want hij was natuurlijk de eerst geboren kind van Maria en Jozef. Door hier aan ontsnapt te zijn, is Jezus niet vermoord, en zijn dus allemaal onschuldige kinderen vermoord.

Alle informatie komt van Fijne dag van.

Zo doende is het dus 28-12 Onnozele/Onschuldige kinderen.

Wisten jullie dat het vandaag Onnozele/Onschuldige kinderen was? Ik niet.

Groetjes, Xarifa van Xaar's Wereld.

P.S. Volgen jullie mij al op Instagram, Facebook en Twitter? Je kan mij vinden onder Xaar's Wereld. Op Snapchat kan je mij ook volgen op de gebruikersnaam Xarifa97