vrijdag 6 januari 2017

5 tips om niet ziek te worden

Hoi allemaal!

Gister ben ik helemaal vergeten een blog te schrijven, ik had zoveel aan mijn hoofd gister dat ik het gewoon helemaal vergeten ben, sorry!

Maar vandaag ga ik jullie 5 tips geven om niet ziek te worden, want de griep heerst heel veel hier in Nederland op dit moment.

1. Lekker uit rusten.

Als je al merkt dat je lichaam dingen aan geeft dat je minder moet gaan doen, doe dit dan, zodat je meer kan gaan doen. Rust dan dus lekker uit!

2. Veel water drinken.

Veel water drinken is zo ie zo wel goed voor je, maar als je last van je darmen hebt of begint te krijgen is verstandig om nog meer water te gaan drinken, zo spoelen en dus je ontlasting gewoon goed door je darmen te spoelen.

3. Zorg voor goede hygiëne.

Was je handen en je lichaam. Je hebt veel slechte bacteriën op je lichaam. Als je bijvoorbeeld naar de wc geweest bent is het goed om je handen te wassen. Maar ook is het goed om regelmatig te douchen, want de bacteriën zitten ook in zweet.



4. Beweeg in de buitenlucht.

Als je beweegt in de buitenlucht krijg je voldoende frisse lucht, waardoor je weerstand opbouwt. Het maakt niet uit of het nu regent of dat de zon schijnt. Gewoon even lekker buiten zijn. Het buiten bewegen kan al bijvoorbeeld even een rondje lopen zijn buiten, met of zonder hond.

5. Ventileer de kamers waar je vaak bent

Ook is het handig om alle kamers waar je vaak bent zoals je slaapkamer en woonkamer. Zodat je frisse lucht hebt in de kamer zodat er schone lucht komt. Iedereen ademt in het huis waardoor ziektes zich ook sneller kunnen verspreiden omdat het vieze lucht is.

Wat doen jullie om niet ziek te worden?

Groetjes, Xarifa van Xaar's Wereld.

P.S. Volgen jullie mij al op Instagram, Facebook en Twitter? Je kan mij vinden onder Xaar's Wereld. Op Snapchat kan je mij ook volgen op de gebruikersnaam Xarifa97