dinsdag 17 januari 2017

5 tips tegen menstruatie pijn

Hoi allemaal!

Het is allemaal best wel irritant als je ongesteld bent. Al dat bloed en al die jongens/mannen die er grapjes over maken. Over hoe irritant wij als vrouw wel niet zijn. Maar het meest verveeld is toch die pijn die je er van kan hebben in je buik. Daarom ga ik jullie 5 tips geven tegen menstruatie pijn! Ik hoop dat jullie er iets aan hebben.

1. Paracetamol/ibropufen nemen

Het wil nog wel eens helpen, om een paracetamol/ibropufen in te nemen. Dit haalt vaak de ergste pijn weg, en zo kan je toch aardig wat doen! Helaas werkt het niet altijd en moet je toch wat anders doen om van de ergste klachten af te komen.

2. Een warme douche

Als je een warme douche op de pijnlijke plekken houdt kan dit al verlichtend werken! Bij mij werkt het verlichtend, maar haalt de pijn niet helemaal weg. Daarom doe ik dit eigenlijk nooit omdat bij mij de buikpijn en rugpijn heel hevig is. Ik kan dan helemaal niks meer.

3. Een kruik

Bij mij werkt naast de Paracetamol/ibropufen een kruik het beste, ik ontspan er helemaal van, soms zelfs zo erg dat ik er van inslaap val. Ik ga dan liggen in bed en hou de kruik op de plek die het meest zeer doet.



4. Kamille thee

Kamille thee helpt ook erg goed als ontspanning, de kruid, samen met citroenmelisse, marjolein en venkel, allemaal stuk voor stuk werken de kruiden ontspannend. Daarom is en van deze kruiden ook erg vaak fijn om te nemen. Maar het hoeft natuurlijk niet altijd te helpen.

5. Warme melk met nootmuskaat

Ik lees het overal, maar heb het eigenlijk nog nooit geprobeerd, maar ik wil zeker geloven dat het helpt, een kopje warme melk met nootmuskaat. Het werkt eigenlijk net als een warme douche, een kruik en de kamille thee, lekker ontspannend. Warme melk word al vaak genoemd als je niet kan slapen, en als je extra ontspanning (neem ik aan) doe je er nootmuskaat bij. Het is niet heel lekker zie ik ook staan. Maar het helpt!

Ik hoop dat de tips helpen bij jullie! En als jij ook een goede tip hebt, zet die hier dan onder in de reactie's zodat andere meiden (en ik misschien ook wel) er bij geholpen zijn!

Wat helpt bij jullie als jullie ongesteld zijn?

Groetjes, Xarifa van Xaar's Wereld.

P.S. Volgen jullie mij al op Instagram, Facebook en Twitter? Je kan mij vinden onder Xaar's Wereld. Op Snapchat kan je mij ook volgen op de gebruikersnaam Xarifa97