donderdag 12 januari 2017

Tips voor een sollicitatie gesprek

Hoi allemaal!

Zoals ik jullie dinsdag beloofd had, heb ik vandaag tips voor sollicitatie gesprek. Ik wens jullie veel lees plezier!

1. Bekijk en lees de website waar je wilt gaan solliciteren.

Je ziet misschien wel een advertentie via Facebook voor een leuke baan. Bekijk en lees de website, probeer zoveel mogelijk informatie te winnen over het bedrijf. Zodat je al veel informatie hebt en je misschien wel minder vragen hebt die je dan hoeft te stellen.

2. Zeker weten.

Als je de advertentie en de website hebt gelezen is het misschien nog wel even goed om er een nachtje over te slapen. Om te kijken of je er een dag na het lezen van alles nog steeds zo'n goed gevoel om bij het bedrijf te gaan werken.

3. Een opvallende sollicitatie brief of mail schrijven.

Zorg dat je er dat je opvalt. Schrijf daarom opvallend een brief of een mail. Zodat jij tussen alle mensen die solliciteren, want hoe meer jij opvalt, hoe meer kans jij wordt uitgenodigd word op een gesprek.

4. Zodra je op gesprek gaat bereid je dan ook goed voor.

Bedenk wat jij wilt vertellen, wat ze van jou willen weten. Bedenk alles goed, ga eventueel met iemand zitten die je vertrouwt en die je goed kunnen helpen. Zoek er hulp bij, en oefen eventueel ook met deze persoon! En stel ook vragen als je die eventueel nog hebt.

5. Er verzorgt uitzien op het gesprek zelf

Zorg er verzorgt uit. Als je altijd make-up draagt, doe dit dan ook op dit moment, draag je eigenlijk nooit make-up? Doe het dan ook niet, want waarom zou je je zelf beter voor doen dan dat je bent?

Trek wel mooie kleding aan, zo kom je er toch verzorgt uit ziet.

Dit zijn mijn tips voor je sollicitatie gesprek, ik hoop dat je er wat aan hebt!


Hebben jullie wel eens een sollicitatie gesprek gehad?

Groetjes, Xarifa van Xaar's Wereld.

P.S. Volgen jullie mij al op Instagram, Facebook en Twitter? Je kan mij vinden onder Xaar's Wereld. Op Snapchat kan je mij ook volgen op de gebruikersnaam Xarifa97