donderdag 27 april 2017

5 tips om je beter te concentreren voor school werk.

Hoi allemaal!

Vandaag geef ik je vijf tips zodat jij je het beste op school werk kan concentreren. Ik hoop dat je wat aan de tips hebt! Bij mij werken ze gelukkig heel erg goed.

1.    Laat je smartphone/sociale media voor wat het is.

Zodra je aan je schoolwerk gaat zitten, laat je zo min mogelijk afleiden door je smartphone of sociale media. Leg je smartphone beneden liggen als jij boven gaat leren. Dan wordt je al minder afgeleid door alle appjes, Facebook meldingen, Instagram, Snapchat, Twitter of welke sociale media die jij het liefst gebruikt. Ook als je niet je laptop nodig hebt, zet deze dan ook ergens anders neer zodat je ook niet in de verleiding komt om deze aan te zetten. Zo kan je al beter leren of huiswerk maken šŸ˜Š.

2.    Een opgeruimd plekje.

Ook is het altijd erg fijn als je op een opgeruimde plek zit. Zo kan je je ook niet laten afleiden door al die troep om je heen. Zo word je hooft ook wat rustiger, en lukt alles ook wat makkelijker.

3.    Ga niet bij het raam zitten.

Bij het raam wordt je snel afgeleid door de mensen die voorbij lopen. Dus ook is het handig om dit te vermijden wil je echt snel klaar zijn met je school werk. Als je iets ziet bewegen in je ogen, ook al gaat het niet bewust, kijk je toch naar wat er gebeurt. Helaas gebeurt dit heel erg veel. Als je jezelf er bewust van bent dat jou dit ook overkomt, ga dus niet bij een raam zitten. Wanneer jij weet wanneer je moeite hebt met dit vak, moet je het dus ook niet op school doen šŸ˜‰.



4.    Neem ook even pauze tussen door.

Neem ook op tijd even een kwartiertje pauze tussen door. Zo kan je langer door leren/huiswerk maken en heb je ook even tussen door wat beweging of kan je even lekker rustig zitten. Zo lukt het allemaal wat langer bij mij. Maar zodra ik het snap wat ik moet doen, dan stel ik het wel even uit. Want anders snap ik het niet meer šŸ˜‰.

5.    Wees ook gemotiveerd om aan school te gaan zitten.

Niets zo vervelend als je niet gemotiveerd om te leren voor school, of alles te maken wat er gedaan moet worden. Dus wanneer jij aanvoelt dat het je op dat moment lukt om aan huiswerk/leerwerk te gaan zitten, doe dat dan ook zeker. Want dan weet je dat je ook veel gaat doen. Dan lukt het vaak ook beter en snap je het sneller.

Wat bij mij ook goed werkt is niet te hard van stapel lopen en niet alles op een dag willen doen, want dan duurt het heel lang voor je gevoel, en komt het ook niet af die dag.

Wat is jullie ultieme huiswerk/leertip?

Groetjes Xarifa van Xaar's Wereld.


P.S. Volgen jullie mij al op Bloglovin, Instagram, Facebook en Twitter? Je kan mij vinden onder Xaar's Wereld! Ook kan je mij volgen op Snapchat! Daar is mijn naam Xarifa97