dinsdag 27 juni 2017

Mijn paklijst voor mijn vakantie

Hoi allemaal!

Het is alweer bijna zomervakantie. Dat betekend dus dat jij waarschijnlijk ook er even tussen uitgaat, op vakantie. Daar heeft iedereen natuurlijk zin in. Maar ik moet je eerlijk bekennen dat ik nog wel eens iets vergeet mee te nemen op vakantie. Daarom ben ik eens gaan zoeken op het internet naar paklijsten voor een auto vakantie. Ik ga met mijn ouders en broertje altijd met de auto naar de vakantie bestemming. Dus daarom leek zo’n paklijst mij wel handig. Ik heb een fijne en handige paklijst gevonden bij de ANWB. Ik deel dingen die wij altijd gebruiken op vakantie, inclusief de dingen die wij vergeten! Veel lees plezier!

contact(-gegevens)

1 Een adressenlijst met aderessen van je familie.
2 Alarmnummer(s) van het land(den) waar je naar toe op vakantie gaat.
3 Internationale toegangsnummers.
4 Een PUK-Code (ik heb het wel eens gehad dat ik hem niet mee had en toen kwam ik dus niet meer in mijn telefoon 😉)
5 Beltegoed (zeker als je geen abonnement hebt. Je weet maar nooit waar je het voor kan gebruiken).
6 Telefoonnummer Nederlandse Ambassade.
7 Telefoonnummer om je pinpas te blokkeren.
8 Telefoonnummer van familie en vrienden.

Documenten

1 Paspoort/ Identiteitsbewijs
2 Rijbewijs (als je die hebt 😉)
3 Kentekenbewijs van de auto (als je die hebt 😉)
4 Visum voor een land, maakt niet uit of je er alleen doorheen rijdt.
5 Europees schade vergoeding formulier

Verzekering

1 Annuleringsverzekering
2 Reisverzekering
3 Aanrijdigsformulier

Geldzaken en waardepapieren

1 Bankpassen
2 Pincodes
3 Contant geld
4 Reserveringsbewijzen
5 Kopieen van belangrijke documenten
6 Medisch paspoort
7 Schadeformulier

Alles rondom je elektra

1 Mobiele telefoon + oplader
2 Oortjes
3 Laptop
4 Camera + SD kaartje + oplader
5 Wekker



Persoonlijke spullen

1 Handdoeken
2 Toiletpapier
3 Slippers
4 Pyjama
5 Ondergoed
6 Sokken
7 Truien/vesten
8 Broeken
9 T-shirts
10 Zwemkleding
11 Wegwerpponcho’s
12 Windjack
13 Pet/hoed voor de zon
14 Schoenen
15 Zonnebril
16 Zonnebrandcrème
17 Aftersun
18 Aftershave
19 Bodylotion
20 Haarelastiekjes/clipjes
21 Kam/Borstel
22 Lenzenvloeistof (als je lezen hebt)
23 Lippenbalsem
24 Maandverband/tampons
25 Pincet
26 Scheerapparaat/mesjes
27 Scheerschuim
28 Vaseline
29 Anti hoogte/zee/wagenziekte medicijnen
30 Anti conceptie
31 Bloedgroepkaart
32 Contactlenzen/reserve bril
33 Muggenspray
34 Tandenborstel en tandpasta
35 Shampoo
36 Douche gel
37 Deodorant
38 Medicijnen

Dit was mijn paklijst voor de vakantie. Nu ik dit zo zie is het nog aardig veel. Maar volgens mij is dit nog niet eens alles. Haha! Hebben jullie ook zo’n enorme lijst? En willen jullie ook nog een paklijst voor met het vliegtuig? Die heb ik ook gevonden op de site van de ANWB. Ik heb hier een linkje naar deze paklijst, want nog niet eens alles staat hier wat daar staat. Omdat ik niet alles gebruik als ik op vakantie ga.

Groetjes Xarifa van Xaar's Wereld.

P.S. Volgen jullie mij al op Bloglovin, Instagram, Facebook en Twitter? Je kan mij vinden onder Xaar's Wereld! Ook kan je mij volgen op Snapchat! Daar is mijn naam Xarifa97