donderdag 13 juli 2017

Back to School! Boekenkaften | DIY

Hoi allemaal!

Vandaag is het eerste Back to school! serie artikel! Vandaag laat ik jullie zien hoe ik mijn boekenkaft! Veel plezier met lezen en het kijken naar de foto’s!

Wat heb je nodig:
Boeken
Kaftpapier
Pennen/potloden/stiften
Etikketen
Schaar
Plakband/washitape







Eerst rol je het rol kaftpapier uit tot jij je boek er op kan leggen.


Je legt je boek open op het kaft papier, en laat aan beide kanten van het boek 5 tot 10 centimeter aan kaft papier over van het kaft papier. En dan knip je de rest van de rol los. (vergeten een foto van te maken. Oepsie!)




Dan vouw je al het papier naar binnen. Je houdt deze aan straks met het vouwen.





Nu doe je eigenlijk of je een cadeau gaat inpakken. En vouwt alles het boek in. En plakt het plakbandje/washitapeje op het papier, en doet dit aan allebei de kanten van het boek, zowel beneden als boven.





Tot dat het er zo uit ziet.




Dan plak je het etiket er op, en zet daar je naam op en welk vak het is. Zo pak je nooit de verkeerde boeken in!

Ik vind het altijd leuk om dit soort kaftpapier te kopen en het dan zelf te versieren. Hoe ik dat zal doen, zie je volgende week! Dit doe ik ook met mijn schriftjes. Ik koop namelijk ook altijd saaie schriftjes om deze zelf te kunnen versieren!

Kopen jullie altijd (net zo als ik) saai kaft papier en maken jullie het dan zelf leuk? Of koop jij altijd het kaftpapier waar al vrolijke dingentjes opstaan? Ik heb dit jaar een combinatie van saai kaft papier en vrolijk kaftpapier! Ik ben benieuwd naar hoe jullie dat altijd doen!


Groetjes Xarifa van Xaar's Wereld.


P.S. Volgen jullie mij al op Bloglovin, Instagram, Facebook en Twitter? Je kan mij vinden onder Xaar's Wereld! Ook kan je mij volgen op Snapchat! Daar is mijn naam Xarifa97