dinsdag 4 juli 2017

Het 1ste jaar gehaald!!

Hoi allemaal!

Vandaag was het zo ver. Ik heb mijn laatste dingen op school af kunnen ronden. We hadden 2 examen onderdelen in het eerste jaar van mijn opleiding (helpende zorg en welzijn). Vandaag had ik het 2de en laatste examen onderdeel.

We moesten voor onze stage examens doen, en het andere vak  is ondernemend gedrag. Hiervoor hebben ik en mijn klas het hele jaar aan moeten werken. Dit was een vak waarbij je eerst gewoon informatie overkreeg en wat opdrachten voor moest doen, en daarna moest je een challenge gaan doen. Dat was per persoon heel erg verschillend. Omdat dit vak je eerst inzicht kreeg waar je nog wat verbetert kon worden en op basis daarvan ging je de opdrachten en de challenges doen. Daarom was het bij iedereen bij mij in de klas verschillend. En uit eindelijk moest je daar een portfolio over maken en een presentatie. Die presentatie moesten wij met 2 personen aan 2 leraren presenteren. Eerst de een en dan de ander. Dan moesten wij nog wat vragen beantwoorden en daarna werden we naar de gang gestuurd. Toen gingen de leraren je beoordelen en als ze klaar waren mocht je weer naar binnen komen. Als je binnen stond kreeg je te horen of je geslaagd was voor het vak. En gelukkig was ik geslaagd! Daarom had ik een taart gehaald om het vanavond met mijn ouders en broertje te vieren. Ik heb speciaal gewacht tot iedereen thuis was en we het gezellig met ons 4tjes konden vieren.



Ik ben trots op mezelf dat dit jaar zo goed is gegaan. Er hadden al best veel mensen zo hun twijfels bij of ik niveau 1 zou halen. Wat mij gelukt is (gelukkig!) en bij de opleiding niveau 1 hadden ze zo hun twijfels of ik niveau 2 wel aankon. Inmiddels heb ik ze een (harde) poepie laten ruiken. Omdat ik inmiddels mijn eerste jaar gehaald heb met alleen maar voldoendes! Daar ben ik zo blij mee! Nu kan ik tenminste met een gerust hart naar het 2de jaar van Helpende zorg en welzijn.


Gaan jullie volgend jaar ook naar je examen jaar? Of moeten jullie nog even wachten?


Groetjes Xarifa van Xaar's Wereld.

P.S. Volgen jullie mij al op Bloglovin, Instagram, Facebook en Twitter? Je kan mij vinden onder Xaar's Wereld! Ook kan je mij volgen op Snapchat! Daar is mijn naam Xarifa97