maandag 17 juli 2017

My Travel Bucket List | Steden

Hoi allemaal!

Een tijdje geleden heb ik de 5 landen gedeeld waar ik ooit graag nog eens op vakantie zou willen. Vandaag deel ik de 5 plaatsen waar ik graag nog eens op stedentrip wil. Deze steden kunnen de landen liggen waar ik graag naar toe zou willen, maar dat hoeft niet persee. Laten we snel beginnen!

1 Praag

Ik hoor veel mooie verhalen over Praag. Zoals; dat er vele mooie oude gebouwen zijn; de cultuur is fijn; het is goedkoop; makkelijk aan te vliegen en ook het er naar toe vliegen is goedkoop. Praag ligt in Tsjechië, wat mij ook een mooi land lijkt om veder te bezoeken dan alleen Praag. Maar Tsjechië staat (nog) niet zo hoog op mijn lijstje. Maar dat komt misschien nog wel!

2 L.A.

Los Angeles lijkt mij ook heel mooi om te zien. Hier zou ik toch het meest geocachen. Omdat je dan juist op de plekjes komt die je dan minder snel zou zien als je de standaard dingen afgaat die de meeste toeristen doen. Maar natuurlijk ga ik ook wel een paar standaard dingen af. Helaas is dit wel wat duurder dan Praag, dus moet ik even wel wat meer sparen. Dus dit zal minder snel gebeuren dan Praag denk ik zo. Ik zie wel 😊!

3 Berlijn

Berlijn lijkt mij ook heel erg mooi om te zien. De oude gebouwen lijkt mij leuk om te zien, maar ook wil ik graag het verschil zien van hoe de mensen aan de ene kant van de muur en de andere kant van de muur daar alles hebben opgebouwd. Ik denk dat daar nog het meeste verschil in zit. Veder is de prijs daar ongeveer het zelfde als hier gok ik zo, en wat ik dan ook wel leuk vind, is dat ik gewoon met de trein naar Berlijn kan. Omdat het van af Nederland zo dichtbij is.



4 Antwerpen

Ook lijkt Antwerpen mij een hele fijne stad. Hier kan ik trouwens gewoon nog Nederlands praten, omdat ze daar Vlaams praten, dat lijkt mega veel op Nederlands. Wat ik enorm fijn vind. Ik heb namelijk niet zo’n talen knobbel. Soms is het best wel fijn om dat te hebben denk ik zo.

5 Parijs

Ik hoor van zo veel verschillende mensen dat het zo’n mooie stad is om te zien. Hier kan ik ook met de trein naar toe. Ik zou hier net als in L.A. meer gaan geocachen omdat je dan ook op de minder toeristische plekje komt. Dat vind ik nu juist zo leuk. Omdat je dan snel dingen ziet die je anders niet zou zien en dus missen. Terwijl sommige plekjes juist zoveel leuker zijn dan al die plekken waar alle toeristen naartoe gaan. Ik hoop zeer dat ze in Parijs wel Engels willen en kunnen praten. Anders lukt het mij totaal niet om mijzelf verstaanbaar te maken.

Dit zijn de plaatsen waar ik ooit nog een steden trip wil maken en in mijn top 5 staan. Maar eerst wat beter in talen worden. Want dan komt het allemaal goed. Nu kan ik helaas niet zo heel veel Engels, maar ik kan me daar naast Nederlands toch het beste verstaanbaar in maken!

Naar welke plaats zouden jullie nog het meest graag gaan? En waarom? Ik ben wel benieuwd!

Groetjes Xarifa van Xaar's Wereld.

P.S. Volgen jullie mij al op Bloglovin, Instagram, Facebook en Twitter? Je kan mij vinden onder Xaar's Wereld! Ook kan je mij volgen op Snapchat! Daar is mijn naam Xarifa97