dinsdag 12 januari 2016

10 dingen die ik nooit zal begrijpen.

Hoi allemaal!

In deze blog ga ik het met jullie hebben over 10 dingen die ik zal nooit, maar dan ook echt nooit zal begrijpen! We gaan van 10 naar 1.

10. Waarom de koning(in) nooit het zelfde salaris krijgt als een gewone Nederlander, hij knipt alleen maar lintjes door, houdt toespraken, gaat op staats bezoeken (wat de minster president ook gewoon doet overgins), wetten tekenen, en voor de rest? Of krijgen wij dat niet te horen?
9. Waarom er armoede bestaat in de wereld, wij in Nederland hebben als we even kijken naar sommige landen in Afrika heel rijk. We hebben alles, we kunnen er zelfs miljoenen vluchtelingen bij krijgen en Nederland gaat er niet aan onder door. Dat zal in sommige landen van Afrika echt niet aan denk ik zo.
8. Waarom mensen alleen maar kunnen denken ikke ikke ikke, en de rest kan stikken, heel letterlijk nemen. Dat is echt zo raar. Toch?
7. Waarom wij de jeugd van tegenwoordig zo met onze mobiel bezig zijn. Ik heb het ook dit probleem, maar onze ouders deden toch ook zonder toen ze zo oud waren als dat wij zijn? Toen kende ze de mobiele telefoon nog niet eens.
6. Waarom alles steeds meer wordt. Al het eten, al die suikers, als of het verslavend is, net als onze mobiel.
5. Waarom dit soort dingen eigenlijk zo moeilijk te maken zijn. Bij andere ziet er er zo makkelijk uit! Als of het bij hun zo gemakkelijk gaat!
4. Waarom het af en toe gewoon zo lekker is om te zeuren. Zijn je hersenen daar voor geprogrammeerd voor? Oké, soms is het zo lekker om te zeuren. Maar gewoon niet gezond, want je kan er mensen mee kwijt raken. Omdat je altijd wel iets te zeuren hebt.
3. Waarom als er een koning is wel zijn vrouw tot koningen gekroond kan worden en andersom niet. Niet logisch toch?
2. Waarom je hoofd vaak iets anders wil dan je gevoel. Dat als je hoofd het zeker weet je gevoel je tegen houdt en andersom. Alsof het dan niet goed is, maar vaak is het wel goed. Waarom zou het niet goed zijn?
1. (Trom geroffel) Je als kind veel meer kan als dat je als je ouder wordt, wat was er toen zo makkelijk aan en nu zo moeilijk? Dat blijft gewoon raar vindt ik!

Dit was het dan voor nu nog een fijne dag! En tot de volgende blog!
Groetjes, Xarifa van Xaar's Wereld!

P.S. Volgen jullie mij al op Instagram, Twitter en Facebook? Je kan mij vinden op Xaar's Wereld. Op Snapchat kunnen jullie mij ook volgen, en daar is mijn gebruikers naam Xarifa97