woensdag 6 januari 2016

Drie Koningen

Hoi allemaal!

Vandaag is het Drie Koningen. Nu ben ik niet gelovig, maar heb hier natuurlijk wel over gehoord. Weten jullie wat het is? Zo niet ga ik er vandaag over vertellen! De Drie Koningen kwamen uit het oosten om Jezus te leren kennen. En dat is ze gelukt! Als eerste hebben de Drie Koningen Jezus leren kennen. De Drie Koningen hebben verteld over Jezus. Maar ze hebben het alleen aan mensen verteld die een goede wil hadden.

Hier de Drie Koningen die op weg zijn naar Jezus.

Toen Jezus oud genoeg was is hij zelf gaan reizen. Hij reisde om de mensen te vertellen over het geluk. En dat hij is gekomen voor de mensen. Hij vertelde onder andere dat mensen gelijk zijn. Maar nu weer terug naar de Drie Koningen. De Drie Koningen is een Katholiek feest. Het feest wat de Katholieke mensen herinnert aan de reis van Casper, Balthasar en Melchior. Die overgings ook De Wijzen Uit Het Oosten worden genoemd. Ze hadden veel verstand van de sterren, en konden de toekomst voorspellen. In de Bijbel staat dat ze opzoek waren naar een nieuwe koning van het joodse volk. En dat een heldere ster hun de weg naar Bethlehem wees. Daar vonden ze een stal. Maar niet zo maar een stal, de stal waar Jezus is geboren. Ze hadden dure kado's voor Jezus mee. Dat zijn goud, wierook en mirre. Mirre is lekker ruikende hars wat in zalf gebruikt wordt. Nu wordt dat feest dus nog steeds gevierd. In sommige dropen van Nederland en Vlaanderen gaan kinderen langs de deuren, verkleed als koningen en dragen een ster, dan zingen dan een liedje en halen dan snoep op. Bij mij in het dorp gebeurt dit niet. Sommige ouders bakken dan zelf koekjes voor die kinderen en verstoppen er dan drie verschillende soorten bonen in. Om dat een koning bruin was en de andere wit waren. De twee witte bonen en een bruine, als het kind met de bruine boon in het koekje krijgt is hij/zij dan koning en is dan de koning over iedereen. In Christelijke dropen vieren ze het ook. Maar niet zo als de Katholieken. Dat is maar goed ook, want anders komt er misschien wel oorlog van.

Wil je meer weten? Ga dan naar http://www.kindengeloof.nl/thema-driekoningen.html, want daar heb ik ook alle informatie vandaan. 

Veel plezier deze avond nog en tot morgen!

Groetjes, Xarifa van Xaar's Wereld.

P.S. Volgen jullie mij al op Instagram, Twitter en Facebook? Mijn je kan mij vinden op Xaar's Wereld. Op Snapchat kunnen jullie mij ook volgen, en daar is mijn gebruikers naam Xarifa97