zondag 17 januari 2016

Scouting

Hoi allemaal!

Zoals jullie misschien wel weten zit ik bij de Scouting! Ik geef daar leiding aan de allerjongste kids. Dat zijn de bevers. De meeste bevers zijn 5 jaar als binnen komen bij de scouting, en gaan weg als lid als ze 21 zijn. Dit is niet bij elke Scouting verenigen zitten omdat die scouting niet de leefdscatogorie. hebben, dus kan er ook vanaf gaan als je 18 jaar bent. Nou ja het kan natuurlijk op elke leeftijd tussen je 5de en 21ste dus. Maar bij de bevers kom je als je dus 5 jaar bent, en je gaat bij de bevers dan weg als je 7 jaar bent. Door naar de volgende groep. Bij de bevers doe je vooral spelletjes, vooral spelletjes wat al gericht is op wat je in de toekomst gaat doen bij de scouting, maar als je 5 jaar bent doe je gelukkig niet doet als je 17 bent, maar gelukkig wel wat bij jou past.

Hier sta ik in mijn scoutfit blouse,
dat is wat je bij de scouting
aan hebt.

Elke groep heeft zijn eigen scoutfit. Dat is de blouse die je aan hebt. Iedere Scouting vereniging heeft ook een das. Dat is een soort van sjaaltje wat je dan om hebt zodat mensen herkennen dat je van de Scouting bent. Ik heb dus een grijs met blauwe, ik zie nu dat ik mijn das overigens verkeerd heb zitten. Bij mijn Scouting vereniging moet blauw recht en grijs links. Maar dat zit nu verkeerd om. Ik denk dat op die dag dat de foto gemaakt is dat er wel een bever kindje mij er op gewezen heeft dat hij verkeerd zit, want ze zijn best wel bijdehand. Dat maakt deze leeftijd nou zo leuk! Dat ze zo eerlijk zijn. Dat zie je niet vaak als ze ouder worden. Niet dat het heel erg veel uit maakt. Maar die puurheid die ze hebben is juist leuk! En dat je ze ziet groeien. Dat is het mooiste vind ik. Ze komen dan binnen als een klein teder kindje en gaan 'heel stoer' kindje weg. Nou ja, de meeste denken dat ze stoer zijn omdat ze naar de volgende groep gaan, maar bij sommige die dat denken zie je echt aan hun gezicht dat ze het jammer vinden. Dit was mijn blog voor vandaag. Morgen moet ik weer gewoon naar school. Ga ik vanuit. Dus tot morgen avond. Weer de gewone tijd, want dit weekend was het wat later dan ik wou.

Groetjes, Xarifa van Xaar's Wereld

P.S. Volgen jullie mij al op Instagram, Twitter en Facebook? Je kan mij vinden op Xaar's Wereld. Op Snapchat kunnen jullie mij ook volgen, en daar is mijn gebruikers naam Xarifa97