donderdag 14 januari 2016

Zeldzame zwarte zeehond

Hoi allemaal!

Hebben jullie het al gehoord? Er is een zeldzame zwarte zeehond aan gespoeld op een zandplaat tussen Terschelling en Ameland. Dat ligt in de Waddenzee. Dat komt niet zo heel vaak voor. Er lagen twee zeehonden op de zandplaat in de Waddenzee. Er lag een grijze zeehond en een pik zwarte zeehond. Het zijn twee pups. De zeehond die zo zwart is komt door pigment melanine, waarvan sommige dieren te veel hebben. Zo ook dus deze zeehond. De zwarte panter heeft dus het zelfde, maar dat even ter zijde. Het verschijnsel is dus eigenlijk andersom als bij een albino, waarbij het pigment dus ontbreekt. Ik begreep uit het nieuwsartikel waarin ik het las dat hij naar Pieter Buren is gebracht, en dat ze daar het verschijnsel eerder hebben mogen zien. Maar het blijft bijzonder volgens Waddenunit, de inspectiedienst van Landbouw, Natuurbeheer en Voedselkwaliteit in het Waddengebied.

 Dit is dus de zwarte zeehond.

Als ik veder ga zoeken op deze zwarte zeehond krijg ik andere informatie, dus ik hou het vandaag hier bij. Dus ik wens jullie nog een fijne avond. En tot de volgende blog!


Groetjes, Xarifa van Xaar's Wereld.

P.S. Volgen jullie mij al op Instagram, Twitter en Facebook? Je kan mij vinden op Xaar's Wereld. Op Snapchat kunnen jullie mij ook volgen, en daar is mijn gebruikers naam Xarifa97