woensdag 10 februari 2016

Weer terug van weg geweest!

Hoi allemaal!

Ik ben terug van weg geweest, nou ja de griep en een longontsteking ;). Ik ben weer helemaal blij! Ik heb ook gelijk een passend onderwerp voor jullie. Wat tips om te doen als je ziek bent! Pak een kopje thee, een paar koekjes en geniet!

Tip 1. Eet wat fruit.

Het klinkt misschien heel cliché hoor wat ik nu op schrijf, maar je krijgt er een energie boost van. Dus dan kan je even iets doen. Bijvoorbeeld huiswerk; de wc schoonmaken als je op je zelf woont; even appen met je vrienden.

Tip 2. Vermijd met hoofdpijn je PC, TV & mobiel.

Vermijd met hoofdpijn je pc, tv en mobiel. Dit geeft een bepaalde straling waardoor je alleen maar hoofdpijn krijgt. Dus dan kan je beter even niks doen. Ook al weet je dat je favoriete blogger, vlogger of tv programma nu bezig is.

Tip 3. Slaap wat extra.

Je lichaam vindt het vaak wel lekker als je goed uit rust en niks doet. Slapen doet je lichaam meestal het liefst op dit moment! Want daar krijg je het meestal warm van als je het koud hebt, je koorts gaat eerder weg, en waar je het meeste last hebt ook.

Tip 4. Zet de douche elke week 1 keer op koud.

Oké, deze tip is om ziek worden te voorkomen. Als je fit bent ga dan 1 keer per week onder een koude douche staan. Dit moet je eigenlijk als volgt doen: ga 30 seconde onder een warme douche staan, dan 10 seconde onder een koude douche en dat drie keer. Zo heb je sneller een weerstand.

Tip 5.  Stoom.

Als je dan toch onder de douche staat en je bent ziek, maak dan een soort van stoomcabine. Alles wat dan vast zit qua verkoudheid en slijm in je longen dan maakt dit het los. Het komt er daarna wel veel tegelijk uit, maar dan ben je er tenminste vanaf. Extra lekker!

Tip 6. Drink veel.

Misschien een gekke opmerking hoor, maar drink veel water! Of misschien wel beter, thee met honing. Als je groene thee drinkt, of kruiden thee met een flinke scheut honing er in is gezond, en het helpt tegen de keel pijn. Het is gezond om vocht binnen te krijgen. Dus drink lekker veel.

En misschien wel de prettigste tip; vermijdt ibuprofen. Want dat is slecht voor je maag. Waarom weet ik eigenlijk ook niet, maar dat wil je ook niet.

Dit was weer mijn blog. Veel plezier met lezen, en als jij nu ziek bent hoop ik dat je hier iets aan hebt, en veel beterschap!

Groetjes Xarifa van Xaar's Wereld.

P.S. Volgen jullie mij al op Instagram, Twitter en Facebook? Je kan mij vinden op Xaar's Wereld. Op Snapchat kunnen jullie mij ook volgen, en daar is mijn gebruikers naam Xarifa97