donderdag 10 maart 2016

Intake gesprek

Hoi allemaal!

Vandaag heb ik een intake gesprek gehad voor Helpende Zorg en Welzijn gehad. Een intake gesprek betekend dat je een gesprek hebt met een van de leraren van de opleiding hebt. Er wordt veel gesproken over jou zelf, dus wie je bent, waarom je de opleiding hebt gekozen hebt en jou motivatie. Ook wordt er veel over de opleiding vertelt, wat er van je verwacht wordt en hoe het precies zit met de lesstof. Het is dus goed voor je zelf dat je het zelf ook wel een beetje voorbereid, je inleest over de opleiding gaat doen, de vragen die je hebt gelijk opschrijven want dan kan je ze ook niet vergeten. Soms moet je ook een portfolio mee nemen, dus neem die ook zeker mee! En ook de brief van je intake mee nemen! Die is heel belangrijk, die willen ze namelijk nog wel eens inkijken. Ook je Paspoort/ID kaart meenemen en soms wordt er ook nog wel eens om je zorg pasje gevraagd, tenminste bij mij wel.

Dat is wat ik mee had, mijn portfolio, mijn vragen/motivatie en uitnodiging
voor het intake gesprek.

Ik ben aangenomen voor de opleiding, dus ik kan volgend school jaar ga ik veder in de zorg! Als ik slaag tenminste! Ik heb er veel zin in!

Hebben jullie al een gesprek gehad voor je vervolg opleiding? Of ben je al klaar met je opleiding? Zo ja, wat doe je nu?

Groetjes Xarifa van Xaar's Wereld

P.S. Volgen jullie mij al op Instagram, Twitter en Facebook? Je kan mij vinden op Xaar's Wereld. Op Snapchat kunnen jullie mij ook volgen, en daar is mijn gebruikers naam Xarifa97