dinsdag 8 maart 2016

Internationale Vrouwendag

Hoi allemaal!

Vandaag is het Internationale Vrouwendag. Dat wisten jullie al vast wel! Maar wat houd dat nu eigenlijk Internationale Vrouwendag in? Nou ik kan het je vertellen!

Internationale Vrouwendag staat eigenlijk voor dat vrouwen over de hele wereld gelijke rechten krijgen. Internationale Vrouwendag heeft ook verschillende thema's dus elk jaar wordt er dus iets anders behandeld, dat kan trouwens lokaal bepaald worden. Ik vind dat zelf wel goed, want dan kan je denk ik meer bereiken, en als je elk jaar iets anders behandeld kan je er over een paar jaar kijken hoe het daar mee gesteld is. In 1911 is Internationale Vrouwendag internationaal gegaan. Wat ik begrijp komt Internationale Vrouwendag uit Amerika. Omdat ze demosteerde en om 08 maart dus een verklaring in de vijftige jaren van de 20ste eeuw. In 1912 is Vrouwendag in Nederland het eerst gevierd. Het bestaat nu dus 104 jaar. In Nederland. Ookal best lang eigenlijk!


Waarom wordt het eigenlijk op 8 maart gevierd? 

Er was eigenlijk geen vaste datum voor Vrouwendag, dus ze vonden 8 maart blijkbaar wel een leuke dag, en hebben ze voor deze dag gekozen! 

Hebben jullie nog iets aan Vrouwendag gedaan? Ik niet in ieder geval.

Groetjes Xarifa van Xaar's Wereld.


P.S. Volgen jullie mij al op Instagram, Twitter en Facebook? Je kan mij vinden op Xaar's Wereld. Op Snapchat kunnen jullie mij ook volgen, en daar is mijn gebruikers naam Xarifa97