maandag 9 mei 2016

Hooikoorts

Hoi allemaal!

Kennen jullie dat? Hooikoorts? Nou ik wel, en ik kan je vertellen dat is heel erg vervelend is! Daarom heb ik wat tips voor jullie! Zodat je niet, of in elk geval minder last hebt van je hooikoorts! Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.

1.  Jeukende ogen.

Het meest voorkomende hooikoorts klacht zijn jeukende ogen. Ga daarom niet met je handen in je ogen wrijven. Ook in je handen kunnen pollen zitten, dus dan maak je het alleen maar erger!

2. De tuin.

Als je hooikoorts hebt vermijd je graag de dingen waar je allergie's voor bent. Zet deze dan ook vooral niet in je tuin! Je kan je tuin perfect in richten op de dingen waar jij wél tegen kan!

3. Zonnebril

Doe als je naar buiten gaat een zonnebril op, die je ogen zo veel mogelijk afsluiten! Dan kunnen de pollen ook wat minder makkelijk bij je ogen komen! Je kan ook wat vaseline rond om je ogen smeren. Dat helpt samen met de zonnebril perfect directe prikkeling van de pollen.

4. Hooikoorts verwachting.

Hou ook goed de hooikoortsverwachting in de gaten. Bij droog en zonnig weer zoals nu staan er namelijk meer bomen en grassen in bloei. Zo weet je waar je dus niet moet zijn.

5. Prikkelende stoffen.

Probeer contact met de volgende stoffen zo veel mogelijk te vermijden:

Tabak, verf, huisstof, chloor, ammoniak, parfum, haarlak, uitlaatgassen en sterk geurende planten en/of bloemen.

Deze stoffen kunnen namelijk je hooikoorts klachten verergeren.


Wil je nog meer tips voor hooikoorts. Wil je weten wat hooikoorts is? Neem dan even een kijkje op: Hooikoorts website, hier staat namelijk veel uitleg over hooikoorts.

Groetjes Xarifa van Xaar's Wereld.

P.S. Volgen jullie mij al om Instagram, Facebook en Twitter? Je kan mij vinden onder Xaar's Wereld. Op Snapchat kan je mij ook volgen op de gebruikersnaam Xarifa97.