maandag 18 juli 2016

Tips tegen blaren tijdens het wandelen.

Hoi allemaal!

Omdat het vakantie is wandel ik vaker/meer. Ik hou er dan niet van om blaren te krijgen. Ik heb vandaag een aantal handige tips gekregen op de mail van het Rode Kruis. En deze wil ik met jullie delen!

Tip 1: Comfortabele schoenen (niet te strak en ondersteuning tot boven de enkel)

Als je schoenen lekker zitten is het helemaal goed. Je moet ze alleen niet te strak vast maken, dit houdt het bloed wat door je lichaam stroomt. Hierdoor gaan je voeten kwellen dit is niet alleen beter voor je blaren, maar ook beter voor je voeten zodat ze dus voldoende bloed krijgen. Als je schoenen tot boven je enkel draagt is betere ondersteuning voor je voeten.

Tip 2: Draag speciale wandelsokken zonder naden.


Normale sokken hebben altijd zo'n randje waar je tenen beginnen. Gaat op een gegeven ogenblik zo verkreukelen dat het onder je voet, bij je tenen niet meer lekker zit. Dat is echt heel irritant. Je hebt van die speciale wandelsokken die dit dus niet hebben. Het zit dus fijner, het verkreukelt niet in je schoenen als je lang loopt en het geeft dan dus ook geen blaren!

Tip 3: Blaarpleisters om direct te plakken zodra je een blaar voelt opkomen

Je voelt vaak al een blaar opkomen. Het gaat pijn doen als je loopt, en het voelt eigenlijk al als een blaar aan. Dan is het handig om een blaarpleister op te plakken. Dit voorkomt dat het ook echt een blaar wordt. Dat is prettiger dan dat het een echte blaar wordt.

Tip 4: Houd (zweet)voeten droog met een anti-transpirante voetspray

Vaak als je lang wandelt gaan je voeten zweten. Dat kan ook zorgen voor een stevige blaar. Omdat het zweet hangen bij je tenen. Hierdoor kunnen blaasjes ontstaan, en blaren worden. Als je met anti-tranpirante voespray op je voeten spuit zal het niet helemaal voorkomen dat je zweetvoeten krijgt en dat je dus blaren krijgt.

Dit waren alweer de tips. Ik hoop dat je er net zo veel aan hebt als dat ik het heb. En tot de volgende blog!

Wat helpt bij jou tegen blaren met het wandelen?

Groetjes Xarifa van Xaar's Wereld.

P.S. Volgen jullie mij al om Instagram, Facebook en Twitter? Je kan mij vinden onder Xaar's Wereld. Op Snapchat kan je mij ook volgen op de gebruikersnaam Xarifa97.