dinsdag 18 oktober 2016

Oude theezakjes hergebruiken | Healty lifestyle

Hoi allemaal!

Ik drink veel thee. En nu lees ik de laatste tijd heel veel dat je de thee zakjes heel goed kan hergebruiken. Dat vindt ik heel erg fijn! Want dan kan je nog een keer de lekkere geur ruiken van de thee die je op hebt, en krijg ik er weer helemaal zin in! De oude theezakjes zijn goed tegen een aantal zwellingen in je lichaam maar ook andere dingen. Ik heb hier een aantal tips waarom je je oude theezakjes dus niet weg moet gooien!

Tip 1: Verlichting voor lichte irritaties.

Als je theezakjes zijn afgekoeld kan je mooi huidirritatie leggen. Dit kan droogheid zijn op je huid, maar ook een insecten beet. Als je dit even een paar minuten doet gaan de irritaties weg en heb je er geen last meer van. Hoe makkelijk is dat?

Tip 2: Je wallen gaan in no-time weg!

Thee heeft een bepaald stofje inzich wat tannines heet zorgt voor dat je opgezwollen ogen tot rust komen en dus je zwelling weghaalt. Ideaal voor wanneer je een leuk feestje hebt!

Tip 3: Thee als conditioner

Je haar krijgt er een boost van! Voordat je gaat douchen zet je een kopje thee, als je een oud theezakje er in doet en hem even licht laat trekken laat je de thee even afkoelen tot het lauw is, als je je haar dan hebt gewassen met shampoo gooi de lichte thee over je haar heen en het werkt als een conditioner. Je haar krijgt er een gelijk een instant glans boost van, maar ook krijgt je haar er meer volume van. En om je nog wat blijer te maken de cafeïne die in thee zit stimuleert je natuurlijke haar groei.



Tip 4: Lekker zachte voeten

Je voeten verwennen is ook wel eens lekker! Als je je voeten een lekker warm badje geeft doe er dan oude thee zakjes in! Je voeten worden er lekker zacht van en uit thee komen bepaalde voedingsstoffen die je voeten blij maken. En al die voedingsstoffen zorgen er voor dat stinkvoeten ook oplossen (ik zeg niet voor altijd, maar als ze op dat moment stinken ruiken ze erna lekker fris!

Tip 5: Mondwater

De oude thee zakjes kunnen ook helpen om je weer een frisse adem te geven. Laat de oude thee zakjes opnieuw weken in kokend water; laat het dan afkoelen en gebruik dan de lichte thee als mondwater. Spoel je mond, gorgel vervolgens even en spuug het dan weer uit. En je bent klaar voor waar je naar toe gaat. Kortom, je hebt nooit meer een pepermuntje nodig!

Dit waren de tips! Gaan jullie ze een keertje gebruiken? Ik vindt ze in ieder geval fijn werken!

Wat is jullie ervaring met oude theezakjes?

Groetjes, Xarifa van Xaar's Wereld.

P.S. Volgen jullie mij al om Instagram, Facebook en Twitter? Je kan mij vinden onder Xaar's Wereld. Op Snapchat kan je mij ook volgen op de gebruikersnaam Xarifa97.