zondag 6 november 2016

Online werken nu altijd zo makkelijk? | To School

Hoi allemaal!

Nu is het weer tijd voor een To School blog! Wil je weten waarom ik gister geen geplaatst heb? Klik dan even hier! Vandaag in de To School blog gaan we het hebben over dat de meeste scholen steeds meer online gaan werken, maar is dat altijd zo makkelijk en fijn? Ik kan je zeggen dat ik het toch minder prettig vind. Naast het feit dat ik elke dag mijn theorie boeken mee moet nemen moet ik ook dus mijn laptop mee nemen naar school. Wat al vet onhandig is, omdat je tas er zo zwaar van wordt.

Ook merk ik aan mezelf, en aan de rest van de klas dat je toch sneller afgeleid word. Je gaat snel op Facebook bijvoorbeeld, of ik ga sneller YouTube filmpjes kijken. Ook toen het schooljaar net begonnen was waren nog niet alle licenties geregeld door de boekenhandel waar we het besteld hadden. Dus we konden eigenlijk helemaal geen lesstof maken die wel gemaakt moest worden. Omdat de leraren van ons wel een papieren werkboek hadden van de lessen moesten zij dus alles kopiëren voor ons. Dus konden we alles gaan schrijven en later weer in onze digitale boeken doen toen alles na ongeveer 3 weken geregeld was. Ook moesten we internet van de school op onze laptop zetten, wat ook niet bij iedereen werkten, en ook niet altijd na dat de technische dienst er naar had gekeken.


Als alles werkt gaat het opzich prima, ik mis alleen soms toch echt wel het schrijven in de boeken, het papier om te voelen, en wat meer ruimte te hebben op je tafel omdat je laptop toch veel ruimte inneemt op je tafel.

Heb jij ook dat alles digitaal gaat?

Groetjes, Xarifa van Xaar's Wereld.

P.S. Volgen jullie mij al om Instagram, Facebook en Twitter? Je kan mij vinden onder Xaar's Wereld. Op Snapchat kan je mij ook volgen op de gebruikersnaam Xarifa97