woensdag 15 maart 2017

Stemmen

Hoi allemaal!

Vandaag is (tot 21:00 uur) tijd om in Nederland om te stemmen. Ook ik mocht, jawel, voor het eerst stemmen. Het waren de landelijke verkiezingen. Wie komen er wel aan de macht, en wie komen er niet aan de macht? Ik hoop dat in ieder geval niet dat de Partij Voor de Vrijheid aan de macht komt. Ik ben het namelijk niet eens met hun standpunten en hun manier van doen. Maar voor de rest vind ik het niet op zich niet erg als de partij waar ik op gestemd heb niet aan de macht komt. Want iedereen doet zijn of haar best om aan de macht te komen natuurlijk. En wat het woord, ik heb mijn stem in ieder geval niet weg gegooid, wat er wel gebeurt als je niet gaat stemmen.

 Met mijn stempas

 Het moment wanneer mijn eerste biljet in de stembak gaat.

De stembus bak :).

Ik ben blij dat wij als vrouw in Nederland mogen en kunnen stemmen. Dat hier zo'n 100 jaar geleden vrouwen voor gestreden hebben, en dat er zelfs vrouwen lijsttrekkers kunnen zijn. Ook mag hier in Nederland gelukkig een vrouw minster president zijn. Daar ben ik toch wel trots op dat wij zo'n goede democratie hebben. Dat we veel kunnen en mogen in Nederland.

Ik ben benieuwd naar de uitkomst, alleen dat gebeurt geloof ik pas heel laat, dus ik denk dat ik met het nieuws wakker ga worden morgen ochtend. Ik zal morgen gelijk, als ik wakker wordt, gaan kijken welke politieke partij gewonnen heeft als ik het vanavond nog niet weet. Ik ben in ieder geval benieuwd!

Mogen jullie ook al stemmen?

Groetjes Xarifa van Xaar's Wereld.

P.S. Volgen jullie mij al op Bloglovin, Instagram, Facebook en Twitter? Je kan mij vinden onder Xaar's Wereld! Ook kan je mij volgen op Snapchat! Daar is mijn naam Xarifa97.