donderdag 20 juli 2017

But weer

Hoi allemaal!

Bij ons in Zwammerdam is het al twee dagen heel raar weer. Gister was het heel erg benauwd en klam warm dat het ook even geonweerd en gestormd heeft. En vandaag waaide het best wel en heeft het veel geregend en kwam er af en toe ook wat gerommel over. Dat is best wel irritant als je genoeg buiten te doen hebt. Nu schijnt het morgen weer beter weer te worden. Dus ga ik dan maar mijn verplichtingen buiten de deur doen!

Een mooie gelegenheid om weer eens lekker te lezen onder de deken. Altijd lekker zo’n rustig dagje! Ik verveel mij al snel met dit soort weer en zeker als het in een vakantie is. Dus dan pak ik er al vaak snel een boek bij. Op het moment ben ik bezig met de Harry Potter serie bezig, dus dat is helemaal lekker weg dromen. Ik ben begin mei begonnen, en ben nu alweer bezig met deel vier! Het leest allemaal lekker weg en ik droom er ook vaak lekker bij weg. Ik lees minstens 1 hoofdstuk per dag. Vaak is dat een hoofdstuk voor dat ik ga slapen. Maar met het weer dat het nu is zijn dat er al snel 3 of meer.



Zoals ik al schreef ben ik bezig met deel vier. Dat is dus Harry Potter en de Vuurbeker. Het boek gaat over Harry Potter die zijn vierde jaar op Zweinstein gaat beginnen. Het beloofd weer een spannend schooljaar te worden. Want wat Harry en alle andere leerlingen van Zweinstein nog niet weten is dat er een Toverscholen Toernooi word gehouden. Er is plek voor 3 leerlingen die mee kunnen aan het Toverscholen Toernooi mee kunnen doen. Maar er gebeurt een onverwachte wending waar Harry Potter bij betrokken is. En niemand is er eigenlijk blij mee. Tot het geaccepteerd word en dan heeft niemand het er mee over.

Net zoals de andere drie boeken die ik van Harry Potter heb gelezen, is het boek weer adembenemend en sprookjes achtig. Wat ik ook zo fijn vind aan lezen is dat ik mijn eigen film maak in mijn hoofd. Vorig jaar heb ik alle films van Harry Potter gezien, en krijg dus af en toe ook daar een soort van flashback van. En dat vind ik ook altijd erg leuk om mee te maken!

Lezen jullie ook zo graag? En hebben jullie Harry Potter al wel eens gelezen? Nu las ik vandaag dat er dus weer twee boeken van hem uit gaan komen. Ik ben benieuwd hoe die boeken er uit gaan zien en de vorm er van. Zeker nu Harry al klaar is op school ben ik erg benieuwd. Natuurlijk ga ik ook deze boeken kopen en lezen!

Groetjes Xarifa van Xaar's Wereld.

P.S. Volgen jullie mij al op Bloglovin, Instagram, Facebook en Twitter? Je kan mij vinden onder Xaar's Wereld! Ook kan je mij volgen op Snapchat! Daar is mijn naam Xarifa97