maandag 31 juli 2017

Een roadtrip maken | 333 dingen om over te schrijven

Hoi allemaal!

Zoals ik al eerder schreef, komen er vanaf 26-7-2017 net zoals vorig jaar in de zomer 2,5 week lang ideeën uit het boek 333 dingen om over te schrijven. Om zo weer voor Xaar’s Wereld een nieuwe twist te geven!
 

 Ik wens jullie veel lees plezier!

Het is twee uur ’s nachts en je beste vriend(in) belt om te zeggen dat jullie over een half uur wegrijden voor een roadtrip. Beschrijf wat er daarna gebeurt. (ik heb de naam van mijn beste vriendin bedacht!)

Ik: [02:00 ’s nachts, iPhone gaat af, Danique staat er in het beeldscherm] Heey, wat is er?
Danique: Ik sta over een half uur bij je voor de deur. Ik wil dan dat je omgekleed staat en je belangrijksten spullen hebt in gepakt! Meer vertel ik niet!
Ik: Oke, tot straks!

Ik sprint mijn bed uit, ik kleed mij en pak mijn grote tas waar ik het meest in kan. Ik prop er 2 setjes kleding in, ik stop al mijn onderbroeken en sokken in die ik nog heb liggen. Vervolgens pak ik mijn medicijnen en portemonnee. Even kijken of mijn ID kaart er inzit, mijn hepatitis B kaart en mijn bankpas. Dit zit er allemaal nog in dus die stop ik er in.



*Pling* Whats app, wat nu weer denk ik… ik kijk Danique heeft een berichtje gestuurd: Vergeten te zeggen, neem je matje, slaapzak en tent mee! Die hebben we nodig!

Oke denk ik bij mij zelf, dan pak ik nog maar even snel mijn matje, slaapzak en tent er bij en ik ben er klaar voor.

Op het laatste moment bedenk ik mij dat ik nog even mijn doppers en huissleutel pak, voor onderweg. En dan ben ik er helemaal klaar voor.

02:25, ik zit buiten op Danique te wachten tot ze er is en begin mij toch wel af te vragen wat ze van plan is, en waar de reis ons zal brengen. Danique bedenkt wel vaker gekke dingen, maar hier had ze me toch wel even over mogen inlichten. Al was het maar dat ik er om 02:30 klaar voor moest staan.

Danique [02:29 iPhone gaat weer af]: Ik ben er bijna! Sta jij er al klaar voor?
Ik: Ja tuurlijk! Ga je me al vertellen wat we gaan doen, of hoe zit dat? Ik word nu toch wel erg nieuwsgierig!
Danique: Ik vertel nog steeds lekker niks tot zo!

Nog geen minuut later staat Danique inderdaad voor de deur met haar auto. Ik leg mijn spullen achter in, en stap naast haar in de auto. ‘Vertel, vertel, wat gaan we doen’ roep ik! Waarop Danique mij aan zit te kijken met een blik, ik vertel lekker niks! Ze start de motor en rijd weg. Maar waar naartoe.

Na een half uur zwijgend in de auto gezeten te hebben begint Danique in eens te praten. ‘We gaan op roadtrip door Engeland. Ik wou je graag verassen. Daarom belde ik je op zo’n gekke tijd. Je vind het toch niet erg he?’ ‘Nee hoor, ik vind het niet erg! Maar de volgende keer zou ik het graag ’s avonds horen inplaats van een half uur van te voren. Dan kan ik wat langer slapen, haha!’ Zei ik nog heel droog.

Dit is wat in mij opkwam toen ik dit geweldige idee zag. Ik zie dit ergens een vriendin wel doen, maar waarschijnlijk zal het niet gebeuren.

Zou jij zo maar een vriend(in) opbellen om 02:00 ’s nachts om een roadtrip te maken?

Groetjes Xarifa van Xaar's Wereld.

P.S. Volgen jullie mij al om Bloglovin, Instagram, Facebook en Twitter? Je kan mij vinden onder Xaar's Wereld. Op Snapchat kan je mij ook volgen op de gebruikersnaam Xarifa97.